top of page

כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לתרמילאים וחשיבותו לטיול הגדול

עודכן: 13 בספט׳ 2023




האם כדאי לרכוש ביטוח נסיעות לנסיעה לחול?

התשובה היא כן. בלי ביטוח נסיעות אתם עלולים להיות חשופים בחו"ל להוצאות כספיות על שירותים רפואיים וחילוץ והצלה או נזק לכבודה, ציוד נוסף ועוד, בסכומים קטנים עד בינוניים ואף להגיע לסכומים גדולים מאוד של מאות אלפי דולרים ויותר.

בנוסף, אתם עלולים למצוא את עצמכם בסיטואציות מורכבות ללא עזרה וללא אף גורם שיתמוך, יסייע ויכווין אתכם לבצע פעולות נכונות.


היום רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל הפכה לדבר שכיח בקרב מטיילים והיוצאים לחול. הרבה מאיתנו כבר שמעו סיפורים או חוו מקרים אישיים בנסיעות לחוץ לארץ, שלא מן הנמנע, הצריכו אותנו להפעיל את הביטוח הרפואי שרכשנו לפני היציאה מהארץ. לפעמים גם על דברים פשוטים כמו אובדן כבודה או גניבה של טלפון נייד. אך לצערנו גם קר וקורים מקרים יותר רציניים כמו פציעות סקי, תאונה ברכב, חולי, אסונות טבע ועוד.

ביטוח נסיעות לחו"ל זה הכרטיס שלכם לקבלת מענה לשירותי ההצלה והחירום בחו"ל. בדיוק כמו אלה שיש לנו בתוך גבולות מדינת ישראל.

חשיבות הביטוח גדלה עוד יותר כאשר אנו מתכננים לשהות בחו"ל לתקופה ארוכה (לרוב במדינות לא מאוד מפותחות) בייחוד כאשר מדובר בטיול הגדול של חיילים משוחררים או תרמילאים הנהוג בקרוב ישראליים בגילאי 20 +.

והיום כבר לא מדובר רק על אוכלוסיית התרמילאים שיוצאים לטיולים ארוכים ליעדים הפופולריים של המזרח הרחוק ומרכז ודרום אמריקה. אפשר לומר שכבר בכל גיל נסיעות ארוכות לחו"ל הפכו לדבר שבנורמה. כמו למשל רילוקיישן וטיולים של משפחות עם ילדים לתקופות ארוכות.


לרוב - הטיול הגדול מתבסס על לא מעט נטילת סיכונים אישיים

בעיקר בגלל עודף האדרנלין המתפרץ, תחושת ה"חופש" ויצר ההרפתקנות שאופף אותנו בגילאי 20 +.

אך, הסיכונים האישיים הללו, עלולים לחשוף אותנו למצבים שלפעמים ממש מסכני חיים, ולכן חשוב מאוד לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל לפני היציאה מהארץ.


כרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל, תמורת הפרמיה שאנו נשלם, אנו בעצם חולקים עם גורם אחר את האחריות על שלל הסיכונים השונים היכולים לקרות בטיול. חברת ביטוח, שהיא בעלת יכולת כלכלית גדולה, ניסיון רב, קשרים עם אנשים ומדינות, ואפשרות לפעול בזמן אמת מרחוק או מקרוב, בשעת מצוקה בריאותית או אחרת.


חברת ביטוח איכותית ורצינית לצד סוכן ביטוח אמין ומנוסה יידעו לפעול על הצד הטוב ביותר למען המבוטחים, כדי לסייע בשעת מצוקה ולדאוג לשלומכם ולבריאותכם.


גם לתקופת הנסיעה יש משמעות לא קטנה, סטטיסטית ככל שתקופת השהייה בחו"ל תהיה ארוכה יותר, ככה גם הסיכוי להזדקק לטיפול רפואי גדול יותר.


זה יכול להיות מקרה סטנדרטי יחסית כמו ביקור רפואי אצל רופא עקב בעיות בדרכי עיכול או דלקות שונות ועד מקרים חמורים יותר כמו פינוי לאשפוז בבית חולים עקב פציעה בתאונה, יש גם מטיילים שבאמצע טרק יכולים לקבל היפותרמיה או מחלת גבהים שבדר"כ שכיחות במהלך טיפוס על הרים מעל 3,000 מטר.

הטסה רפואית לבית חולים מרוחק או קיצור הנסיעה בהוראה של רופא וחזרה לישראל.

בנוסף גם חילוץ מוסק של מטיילים שנתקעו במקום אשר לא ניתן להגיע אליו רגלית את או אף בלתי אפשרי, בגלל שלל גורמים משתנים, כגון: תנאי מזג אוויר, תנאים טופוגרפים, המצב הפיזי ו/או הנפשי של המבוטח/ת ועוד.

כמו-כן גם שליחת צוות איתור וחילוץ לאיתור נעדרים ועוד שלל מקרים כאלו ואחרים שמטיילים רבים נתקלים בהם בזמן אמת בטיולים.



אם אתם חפצים בהגנה המקיפה ביותר, מומלץ להקדיש תשומת לב ולבחון בעיון את התוספות (או בשפת חברות הביטוח "הרחבות") שאותן ניתן להוסיף לביטוח הרפואי, ושברגע האמת יכולות לחסוך לנו עוגמת נפש או מצוקה כספית אליה אנו עלולים להיקלע בטיול.


מסמכים חשובים, חפצים בסיסיים ועד חפצים בעלי ערך כספי גבוה או ערך סנטימנטלי גבוה שאותם אנו לוקחים איתנו לטיול הגדול - אלו דברים שניתן לכלול בתוך הכיסוי של הביטוח הרפואי שלכם (לפעמים בעלויות מופחתות ככל שתקופת הנסיעה ארוכה יותר).

כך למשל, פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל יכסו גם הוצאות הקשורות לשחזור דרכון אם אבד או נגנב.

ביטוח כבודה המעניק לכם פיצוי כספי מיידי במידה והמזוודה לא נחתה איתכם ביעד, ואף משפה אתכם אם הציוד האישי שלכם נגנב או אבד, בין אם זה קרה במהלך אחת מהטיסות שלכם וגם לכל ארך הטיול שלכם בחו"ל עד חזרתכם ארצה.

לחפצים הבסיסיים שלנו יש ערך רב למרות שביום יום שלנו אנו יכולים כלל לא לשים לב לכך.

כשאנחנו בחו"ל ואנו חשופים ללא מעט שינויים ומעברים בין מקומות, אפילו לבגד הכי פשוט או למוצרי ההגיינה הכי בסיסי שתמיד איתנו, יש פתאום משמעות גדולה מאוד עבורנו ועבור התפקוד התקין שלנו במהלך הטיול.


גם לחפצים יקרים יותר כמו טלפון נייד, מחשב נייד, גלשן, רחפן, מצלמה מיוחדת, טלית ותפילין ועוד, יש ערך סנטימנטלי. ומן הסתם גם ערך כספי.

ביטוח נסיעות לחו"ל איכותי, ידאג להשיב לנו כספים על חסרונם הפתאומי של חפצים אלו במידה ויגנבו או יאבדו במהלך הטיול.

זכרו - לחפצים יש ערך רב, כספי וריגשי. דאגו לבטח גם אותם וככה תהיו בטוחים שעל כל צרה שלא תבוא, אתם מוגנים.


תגיות: מגדל ביטוח תרמילאים, פספורטכארד PASSPORTCARD (פספורט קארד) ביטוח תרמילאים, הראל ביטוח תרמילאים, הפניקס ביטוח תרמילאים, מנורה ביטוח תרמילאים, כלל ביטוח תרמילאים

bottom of page